7 клас

Карантин

Прочитати оповідання  Артура Конан Дойля "Пістрява стрічка", відповісти на тести.


Переглянути буктрейлер https://www.youtube.com/watch?v=vLPJJpRx_m8&t=28s

Тест за оповіданням Артура Конана Дойля "Пістрява стрічка"

Запитання 1
Чому Шерлок Холмс розбудив доктора Ватсона?
варіанти відповідей

хотів якомога скоріше розповісти про свої справи


на них чекала стурбована клієнтка


Ватсон надто довго спав


хотів розповісти про новини у місті
Запитання 2
Які деталі допомогли Шерлоку краще пізнати клієнтку?
варіанти відповідей

Квиток


Обручка


заплямовані рукава


взуття


зачіска
Запитання 3
Які тварини мешкали у маєтку Ройлотта?
варіанти відповідей

гепард


папуга


бабуїн


ящірка


слон
Запитання 4
Напередодні якої важливої події сталася трагедія із сестрою Хелін?
варіанти відповідей

напередодні Різдва


за два тижні до весілля


за день до Дня Народження


напередодні Нового Року
Запитання 5
Чому Хелін була змушена ночувати у кімнаті покійної сестри?
варіанти відповідей

у західному крилі почали ремонт


сталася пожежа


у її кімнаті оселилися цигани


через сварку з вітчимом
Запитання 6
Хто погрожував Холмсу кочергою?
варіанти відповідей

якийсь божевільний


Грімсбі Ройлотт


злочинець, що втік з в'язниці

 Хелін

Запитання 7

Що зацікавило Холмса у кімнаті покійної Джулії?

варіанти відповідей
 

 

 

 

Запитання 8

Що привернуло увагу Холмса у кімнаті лікаря Ройлотта?
варіанти відповідей

душник


мисочка молока


розміри кімнати


книги


батіжок


ліжко
Запитання 9
Який сигнал Холмсу повинна була подати Хелін?
варіанти відповідей

підсвистувати


загасити лампу


засвітити лампу


задзеленчати дзвінком
Запитання 10
Що виявилося причиною причиною загибелі Джулії, а й згодом лікаря Ройлотта?
варіанти відповідей

отруєння


укус болотяної змії


серцевий напад


удушення
Запитання 11
Де знаходилася гадюка, коли Холмс її помітив?
варіанти відповідей

на ліжку


біля вікна


на підлозі


на фальшивому дзвінку
Запитання 12
"Пістрява стрічка" за жанром -це...
варіанти відповідей

повість


оповідання


роман


новела
https://www.youtube.com/watch?v=N9iUqcGew7A&list=LLSqGgaYxZhyNQyPheFOmUHg&index=2&t=0s

Прочитати  матеріал підручника «Новела як літературний жанр», біографію О. Генрі, новелу «Останній листок», відповісти на запитання тесту.


Тест за змістом твору О.Генрі «Останній листок»
7 клас

  1. Позначте жанр твору О.Генрі «Останній листок»:
А   оповідання;
Б   новела;
В   повість.
  1. Укажіть місто і країну, у якій відбуваються події твору:
А   Париж, Франція;
Б   Вашингтон, США;
В   Берлін, Німеччина;
  1. Назвіть професію героїв твору О.Генрі «Останнній листок»:
А   письменники;
Б   художники;
В   архітектори.
  1. Прочитайте цитату: «…Невидимий прибулець …  почав бродити по колонії, торкаючись то одного, то другого своїми крижаними пальцями. По Іст-Сайду цей зарізяка розгулював сміливо, ішов швидко, вражаючи десятки жертв…» Яку хворобу описує автор:
А   пневмонію;
Б   чахотку;
В   коклюш?
  1.  Яка мрія була у Джонсі:
А   відправитися у мандри Європою;
Б   намалювати Неаполітанську затоку;
В   побувати біля Ніагарського водоспаду?
  1. Укажіть ім 'я подруги  Джонсі, яка доглядала за нею у лікарні:
А   Бет;
Б   Ліндсі;
В   Сью.
  1. Опадаючі листки якого куща рахувала Джонсі:
А   плюща;
Б   мигдалю;
В   жасмину?
  1. Позначте життєву мету Бермана:
А   стати відомим і знаменитим;
Б   створити шедевр;
В   знятися у кінофільмі.
  1. Укажіть причину, через яку загинув Берман:
А  він багато пиячив і погано харчувався;
Б   був дуже старим і самотнім;
В   вночі під дощем і снігом кріпив листок до плюща.
  1. Прочитайте слова Сью, звернені до Джонсі: «Ах, сонечко,  це і є шедевр Бермана…» Що саме назвала шедевром Сью:
А   портрет Джонсі;
Б   листок плюща;
В   статую Свободи?
  1. Прочитайте цитату: «Це гріх – хотіти вмерти. Тепер ти можеш дати мені …» Якої  їжі попросила  Джонсі у Сью:
А   шоколаду;
Б   бульону і молока з портвейном;
В   картоплі з огірками?
  1. З поданого переліку оберіть неправильше значення. Який сенс має назва твору «Останній листок»:
А   остання надія Джонсі на життя;
Б   остання мистецька робота Бермана;
В   останній шанс на виліковування Джонсі;
Г   остання спроба Сью заробити гроші.

Тема: Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця"
Завдання:
1.Переглянути відеопрезентацію до біографії  письменника https://www.youtube.com/watch?v=PP9qP3BE5Rw
2.Переглянути буктрейлер до новели
https://vnclip.net/video/8d7PfiParsM/буктрейлер-до-оповідання-г-уеллса-чарівна-крамниця.html
3. Прочитати твір.


Тема: Герберт Джордж Уеллс "Чарівна крамниця" Точка зору дорослого і дитини в новелі

1. Перевірте свої знання, виконайте тест- самоперевірку
http://metoduchna-palitra.blogspot.com/2016/03/7.html
2.Визначте композицію новели.
3.Віртуальне інтерв'ю з учителем.Текстуальний аналіз твору.


- Ми прямуємо до справжньої чарівної крамниці. Хто повідав нам історію про неї? Хто такий «я»? (Оповідач - доросла людина, батько, що разом зі своїм сином Джіпом відвідав чарівну крамницю.)
- Відомо, що прототипом Джіпа в новелі Герберта Уеллса став його син Джордж Філіп, якого в родині спочатку називали за першими літерами імен («Джі» «Пі»), потім просто Джіп.)
- Чи можемо ми вважати, що сам письменник є прототипом образу батька-оповідана? (Реальні Герберт Уеллс та його син до певної міри вплинули на створення художніх образів батька і сина в новелі «Чарівна крамниця», проте персонажі твору мають більш узагальнений характер.)
- Чому батькові ніколи не спадало на думку зайти до крамниці? (Вийшов з того віку, коли приваблюють іграшкові крамниці. Доросла людина переймається дорослими проблемами.)
- Чому він точно не знав, де знаходиться крамниця? Простежимо за текстом, як батько бачив крамницю, перш ніж туди потрапити з Джіпом. («завжди я бачив її на протилежному боці вулиці, так що підійти до неї не було ніякої змоги; щось у ній було невловиме, схоже на міраж», «ще раніше мені доводилося бачити здаля цю крамницю»; «чомусь ніколи не спадало на думку зайти в цю крамницю»; «разів зо два проходив повз її вітрину, де було напрочуд багато різних привабливих товарів... і багато дрібниць».)
- Подумайте, чому батько бачить крамницю переважно з протилежного боку вулиці?
- Як він сприймає речі у вітрині магазину? (З одного боку, вони для нього напрочуд привабливі (він піклується про сина, вірогідно, що десь глибоко в його душі ще живуть спогади про власне дитинство), але з іншого - він сприймає їх як дрібниці, як знаряддя для фокусів. Тобто для дорослої людини вони вже втратили колишню принадність і чарівність.)
- Де ж знаходилася крамниця? («...я й не підозрював, що ця скромна крамничка знаходиться саме на Ріджен-стріт, між магазином, де продаються картини, і закладом, в котрому виводять курчат у патентованих інкубаторах».)
- Чому саме в цьому місці матеріалізувалася крамниця? Як ви думаєте, хто і чому допоміг їй проявитися? (Крамниця відкрила місце свого знаходження завдяки волі Джіпа. Батько весь час проходив повз неї або бачив її з іншого боку вулиці. Джіп взяв батька за палець і повів до вітрини: «не зайти з ним туди було неможливо».)
- Яка художня деталь допомагає зрозуміти бажання Джіпа зайти до крамниці? (Ця художня деталь - батьків палець, на який він мовчки тисне. Поряд пальчик самого Джіпа, яким він показує на «чарівні речі» у вітрині.)
- Що саме хотів би мати хлопчик? Як ви гадаєте, чому перелік бажаних чарівних речей подається саме в такому порядку: «Зникаюче яйце», «Маля, яке плаче, зовсім як живе», «Купи й дивуй друзів», «Невловимий гріш», «Чарівна пляшка»?
Запам’‎ятайте (запишіть) цей перелік, щоб зіставити його з речами, які були придбані в крамниці й принесені додому. (Джіпові хочеться придбати речі не тільки для себе, а й для Джессі. З батькових зауважень ми дізнаємося, що хлопчик завжди був переповнений піклуванням про інших.)
- Чому батько говорить Джіпові, що до дня його народження залишилося менше ста днів? Якою на це була реакція Джіпа? (Джіп «не відповів, але ще сильніше здавив мій палець, і ми зайшли до крамниці». З одного боку, батько наводить раціональні аргументи. Він вважає, що до крамниці іграшок варто йти тільки в переддень дня народження. Ходити туди просто так, без приводу, - це марна витрата коштів. Та все ж як люблячий батько він не може відмовити Джіпові, тим більше, що хлопчик тільки мовчки тиснув йому пальця, а не кликав до крамниці, не набридав «приставаннями». Батько зазначав, що у цьому Джіп успадкував чарівні риси своєї матусі. Тобто, можемо зробити висновок, що це щаслива родина, в якій зростає хороший, вихований хлопчик.)
- Визначте художні світи новели. Аргументуйте. (Світ реальний і світ чарівний. Світ дитини і світ дорослих.)
- Як ви думаєте, де проходить межа між цими світами? (Межею є поріг крамниці, який переступають батько з Джіпом. Поріг у літературі часто використовується в межовому значенні, як лінія розмежування, як ситуація вибору, як межа.)
4. Порівняйте відчуття і дії героїв під час огляду виставки.
5.Визначте тему, ідею твору.
6.Сфотографуйте свою роботу та надішліть учителю на Вайбер


Тема: Майстер японської новели Рюноске Акутагава. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка"
Завдання:
1.Перегляньте експрес- урок. 
https://www.youtube.com/watch?v=etdJFJIqX_8
2. Прочитати новелу.
3. Визначити тему, ідею твору. Записати у зошити.
4.Виконати тести. Відповіді надіслати на Вайбер 
https://naurok.com.ua/test/ryunoske-akutagava-pavutinka-312071.html




Тема: Айзек Азімов «Фах». Роздуми про майбутнє людини й людства


1. Аналіз твору Р. Акутагави "Павутинка"




 "Образ павутинки у сприйнятті персонажів новели Р. Акутагава"

Образ павутинки у сприйнятті персонажів новели Рюноске Акутагави
Павутинка у розумінні Будди
Павутинка у розумінні Кандати
усвідомлення та спокута гріхів
можливість вибратися з пекла
свідоме прагнення до змін
«не доведеться страждати на Шпилястій горі і потопати в Кривавому озері»
порятунок душі за добрі вчинки
можливість опинитися в раю
духовне сходження
Перервана павутинка - неможливість духовних змін Кандати
моральна відповідальність за свої дії
порятунок від фізичних страждань
Повчальний зміст новели (Запис схеми в зошит)


2.Переглянути експрес-урок про А.Азімова
https://www.youtube.com/watch?v=XpoikBQ3sU8

3.Перегляньте буктрейлер до твору «Фах»


4. Прочитайте твір «Фах»

Аудиокнига https://www.youtube.com/watch?v=ecdDcPCV_-w



Тема:  Айзек Азімов «Фах». Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності культури й освіти, призначення людини в сучасному світі

1. Перегляньте відеоурок

2.  Словникова робота.
         Фах – вид трудової діяльності, заняття, що передбачає ґрунтовну підготовку і є основним засобом для існування, професія.
Завдання № 2. Інформаційна довідка
        Айзек Азімов мріяв про моральне відродження людства, про велич людини. Проте реальна дійсність вимагала від нього показати не надто гарне майбутнє. Зазираючи на кілька століть уперед,   автор показує нам ті проблеми, що хвилюють людство вже дуже давно. 
    Роздумуючи про людину і людство загалом та його майбутнє існування, Азімов розповідає про Галактику, в якій півтори тисяч заселених планет, а заселенню наступних не видно кінця. Земля є своєрідним інтелектуальним ринком для всієї Галактики, кузнею фахівців. Вона експортує стрічки освіти для спеціалістів низької кваліфікації, а також висококваліфікованих спеціалістів на інші планети. Ті ж, у свою чергу, дають Землі сировину, необхідну для розвитку її економіки. Головні засади цивілізації майбутнього – це науково-технічний прогрес та інтелектуальне керівництво суспільством, яке спрямоване на максимальне розкриття й використання на благо всього людства здібностей і можливостей кожної планети.
  Фантастичні припущення – лише згусток того, з чим ми зустрічаємося сьогодні або можемо зіткнутися завтра. Сполучаючи правдоподібність з вигадкою, автор твору примушує нас замислитися про серйозні  речі, побачити звичне і буденне під новим кутом.
3.Тема та проблеми твору. Виділене занотуйте в зошит.
Тема твору — зображення системи освіти майбутнього, її переваг і недоліків та ставлення до неї людей. Цим твором письменник поставив за мету переконати читачів, що глибокі, ґрунтовні знання здатна дати тільки самоосвіта; щоб бути ерудованою людиною і правильно визначитися зі своїм професійним вибором, необхідно розвивати і вдосконалювати свої знання в різних напрямках й сферах життя.
Проблематика твору:
- основна мета освіти;
- внутрішня сутність людини, її покликання;
- місце людини в суспільстві;
- людина та досягнення науки і техніки;
-  людина і цивілізація.
4.. Інформаційна довідка.
     Проблеми освіти та виховання людини не випадково постають у центрі уваги американського письменника-фантаста Айзека Азімова. Він добре усвідомлював, що від освіти, від її змісту та системи залежить майбутнє людства. Однак ще більше це майбутнє залежить від того, якою є сама людина, від її якостей, не лише інтелектуальних , а й моральних. «Яка людина - така й держава»,- писав А. Азімов, пильно придивляючись до людини, до її внутрішнього світу. Разом із митцем ми уважно розглянемо художні образи оповідання  «Фах», щоб з’ясувати погляди митця на проблеми самостійного інтелектуального  пошуку, здобуття знань.

5.. Складання порівняльної характеристики героїв (  Джордж Плейтен та Тревіліян).

Походження героїв 
Мрії про професію
Ставлення до батьків
Долі героїв 
Ставлення до
самостійного здобуття
знань
Моральні якості

   6.  Висновки
    Джордж мріяв про  професію програміста. Він навіть готував себе до цього, самостійно опрацювавши підручники, які були досить складні. Але бажання і наполегливість були такими сильними, що юнак зумів розібратись з ними. Він робив так, як ми зараз у сучасній школі. Щоб зрозуміти програмування, він спочатку вивчав електроніку та математику. А Тревіліян особливо не задумувався над вибором свого фаху. Його цілком влаштовувало те, що його дід та батько були металургами, і він хотів продовжити їхню справу.
7. Проблемне питання: Чи є майбутнє у суспільства з такою системою освіти, коли люди не вміють самостійно здобувати знання?
   Суспільство, у якому люди не вміють мислити, не приймають самостійних рішень, рано чи пізно вичерпає себе. Зовсім не достатньо. щоб у суспільстві мислили лише окремі особистості, треба, щоб усі представники суспільства були самостійними, свідомими і в здобуті освіти, і в житті. Бо лише так досягається справжня свобода і розвиток цивілізації.
    Багато наукових відкриттів, про які писали фантасти, стали реальністю. Світ змінюється і змінюємося ми. Можливо, дійсно,  настане час, коли ми самостійно не схочемо або не зможемо вчитися, мислити… За нас все будуть вирішувати машини.

      «Фах»  - це оповідання–застереження, в якому, використовуючи фантастику, письменник розкриває протиприродність, абсурд того, що відбувається в реальному житті, і, моделюючи події твору на майбутнє, передбачає страшну катастрофу, до якої може призвести бездуховність технізованого суспільства. Письменник вірить у можливості людини з душею створити краще майбутнє.
8.Повторити матеріал з теми: "Світова новела. А. Азімов "Фах". Підготуватися до контрольної  роботи. 


Домашнє завдання на літо

8 клас

Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури:
Біблія. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Новий Заповіт (Євангеліє – 2-3 розділи за вибором учителя).
Античність:
Міфи троянського циклу. Троя. Паріс викрадає Єлену. Облога Трої. Смерть Ахілла. Троянський кінь (2-3 за вибором учителя).
ГОМЕР. «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші 140410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470670).
ТІРТЕЙ. «Добре вмирати тому…».
САПФО. «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…).
ЕСХІЛ. «Прометей закутий».
Публій Вергілій МАРОН. «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя).
Квінт Горацій ФЛАКК. «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…»).
Публій Овідій НАЗОН. «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)).
Середньовіччя:
Лі БО. «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї» (1-2 за вибором учителя).
Ду ФУ. «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття» (1-2 за вибором учителя).
Омар ХАЙЯМ. Рубаї.
Аліг’єрі ДАНТЕ. Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»).
"Пісня про Роланда".
Відродження:
Франческо ПЕТРАРКА. Сонети № 61, 132.
Вільям ШЕКСПІР. Сонети № 66, 116, 130. Трагедія «Ромео і Джульєтта».
Мігель де Сервантес СААВЕДРА. «Дон Кіхот» I частина.
Бароко і класицизм:
Луїс де ГОНГОРА-І-АРГОТЕ. «Галерник».
Джон ДОНН. «Священні сонети» (19-й сонет «Щоб мучить мене…»).
МОЛЬЄР. «Міщанин-шляхтич».
Література XXXXI ст:
Антуан де СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ. «Маленький принц».
Позакласне читання:
Річард БАХ. «Чайка Джонатан Лівінгстон».
Барбара КОСМОВСЬКА. «Буба», «Буба: мертвий сезон».
Марина АРОМШТАМ. «Коли відпочивають янголи».

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу