6 клас

Карантин

Вивчити напам'ять Р.Бернс "Моє серце в Верховині"

Г.Лонгфелло "Пісня про Гайавату"  Переглянути презентацію, опрацювати матеріали лекції , прочитати твір та виконати тести в кінці лекції



Відомості про відкриття Америки

ХV — ХVІІ століття називають іноді ще епохою великих відкриттів.

У цей період багато чого змінилося у житті людей. Завдяки зробленим

тоді так званим Великим географічним відкриттям посилилися контакти між

різними народами. Виникли зовсім нові мистецтво та культура.

Великими географічними відкриттями можна вважати всі найбільш значні

відкриття у історії людства. Але традиційно до них відносять лише ті, що були

зроблені європейцями з XV століття до середини XVII століття — за 300 років

(цей період і називають епохою географічних відкриттів).

Причин для виникнення цих експедицій було декілька. У першу чергу,

це був, звичайно, пошук нових торговельних шляхів, особливо до Індії —
країни, на думку європейців, найбагатшої у світі. До того ж з'явилися
міцні кораблі, які вже можна було використовувати для океанських
плавань.
Але найголовнішою причиною, напевно, була та обставина, що
людство нарешті визріло для того, щоб ознайомитися з Землею та її
невідомими світами — адже на той час на карті нашої планети було ще
багато так званих «білих плям» (тобто невідомих європейцям земель).
Усе це й спонукало європейців здійснювати подорожі, під час яких
мандрівники знаходили нові, не відомі раніше світи — і заносили їх на
карту.
Так були відкриті Америка, Австралія, Берингова протока, що
розділяла Азію та Північну Америку, морський шлях навколо Африки у
Індію та Індокитай.
 Наприкінці XV століття деякі вчені прийшли до висновку, що Земля має
форму кулі. Втім, багато хто з людей не сприйняв цієї інформації.
Христофор Колумб (1451-1506) вирішив це перевірити. «Отже, якщо весь час
плисти не на схід, а на захід, усе одно припливеш туди, куди тобі потрібно?» —
так подумав Христофор Колумб і на основі цієї ідеї розробив свій проект
навколосвітньої подорожі до Індії.
Увесь його екіпаж складався з 90 чоловік (в основному, злочинців). Через
декілька місяців плавання Колумб пристав до невідомого острова — це був
один з Багамських островів. Колумб назвав його Сан-Сальвадор. Саме цей день
— 12 жовтня 1492 року - і вважається днем відкриття Америки.
Утім, Колумб не був першовідкривачем Америки: за сотні років до
нього сюди неодноразово запливали вікінги. А найпершими
європейцями, що побували тут, були Ейрік Рауді та його син Лейф
Еріксон — вікінги, які досягли цих берегів ще у Х — ХІ століттях. Але про
їх подорож у Європі ще не знали.
 Американські індіанці — корінне населення Америки.
Вважається, що перші люди почали поселятися в Америці приблизно
11 тис. р. до н. е. Ці люди перетнули Берингову протоку, розійшлись із
далекої Півночі і розселилися по всій території Північного та
Південного Американського континенту. Ці люди відомі нам як
американські індіанці, корінні американці чи корінне населення
Америки. Вони розвинули велику різноманітність культур і стилів
життя.
Мореплавець Христофор Колумб назвав їх індіанцями, оскільки
вважав, що відкритий ним континент — Індія.
Американські індіанці — переважно невисокі на зріст, фізично
розвинені, смагляві, чорноволосі та темноокі люди — не були на той час
єдиним народом: жили окремими племенами, розмовляли різними
мовами, мали різні традиції та вірування, особливі військові союзи для
захисту інтересів племені. Індіанці — діти природи — прекрасні
мисливці та вояки у ті часи були далекі від сучасного розуміння
цивілізації у житті та побуті.
                                                  «Пісня про Гайавату»
У 1855 році Лонгфелло закінчив роботу над найвизначнішою працею свого
життя "Піснею про Гайавату". Це творча обробка міфів та легенд індіанців
Північної Америки, здійснена під впливом появи фінського епосу «Калевали» і
написана таким же розміром вірша. Поема вражає романтизованою
поетичністю розповіді про подвиги легендарного вождя оджібвеїв, мудрого і
безстрашного Гайавати. Г.Лонгфелло відтворює у творі майже вимираючий світ
американської старовини на просторих землях між Мальовничими Скелями і
Великими Пісками. Це життя не було подібне до тогочасної американської
буденності, тому що освячене язичницькими повір’ями, легендами й міфами
глибокого морального змісту, де найсуттєвішим є відчуття єдності людини та
природи.
Ми можемо впевнено говорити, що «Пісня про Гайавату» - міфологізована
легенда. Лонгфелло ніколи не бував серед індіанців Північної Америки.
Він користувався зібранням записів видатного етнографа Генрі Скулкрафта,
який багато років прожив серед оджібвеїв.
«...Я написав її, — згадував Лонгфелло, — на основі легенд, які панують у
середовищі північноамериканських індіанців. У них йде мова про людину
дивного походження, яка була послана до них, щоб розчистити їхні річки, ліси
й риболовні місця і навчити народи займатися мирним ремеслом. У різних
племен вона була відома під різними іменами... Найбільш поширене —
Гайавата, що означає — пророк, учитель... У цю стару оповідь я вплів інші
індіанські легенди. Описувані події відбуваються в країні оджибвеїв, на
південному березі Верхнього озера, між Мальовничими скелями і Великими
пісками».
У «Міфологічному словнику» подано три версії образу Гайавати. В ірокезів-
це вождь і пророк , котрий виступив проти міжусобиць племені онондага, через
що був покараний злим божеством Атотархо, який убив сім дочок Гайавати.
Гайавата вирушив у добровільне вигнання , знайшов чарівний талісман вампум
і зустрівся з Деганавидою.
Сюжет другої легенди трохи інший . Гайавата був людожером, але, зцілений
Деганавидою, став його спільником. Вони вмиротворили Атотархо за
допомогою вампума і животворної магічної сили Оренда і заснували Велику
Лігу ірокезів.
Та існує і третя версія образу великого вождя Гайавати. Вона, як вважають
дослідники, і є найбільш реальним джерелом поетичної версії Лонгфелло.
Гайавата - історична особа. Жив він у ХV столітті. Є засновником Великої Ліги
Співдружності ірокезьких племен. Почесний титул Гайавати зберігається у
ритуальному перечні п’ятдесяти вождів Ліги. Драматична доля, тяжка праця,
ідея страждання - все це наближає образ героя до смертної людини, але тим
більше вражає людину велич подвигу героя.
Хто ж такий Гайавата у поемі Г. Лонгфелло?
Короткий зміст твору.
Про його долю ми дізнаємось з оповіді індіанського Оссіана – музики
Навадага . В далекі часи жив могутній чарівник і богатир Меджеківіс,
найголовнішим подвигом якого було викрадення Священного Вампума у
Великого Ведмедя Міше-Мокви , що був схожий на величезну скелю, оброслу
мохом. Його боялися всі народи. Меджеківіс тихо підкрався до Міше-Мокви,
коли той спав, і обережно зняв з нього Вампум. Зробивщи це, він переможно
вигукнув і вдарив Міше-Мокву палицею по голові.
Звістка про подвиг Меджеківіса швидко розлетілася по світу. Захоплені
подвигом, люди проголосили витязя Західним Вітром. Під урочисті вигуки
Меджеківіс вирушив у своє царство на вершині Гір Скелястих. А на Місяці
жила прекрасна і незрівнянна донька Нічного Світила – Нокоміс. Весела та
життєрадісна дівчина ні до кого не відчувала зневаги, не зала злоби і не думала,
що в однієї з її подруг серце палає чорною заздрістю. Якось, коли Нокоміс
безтурботно гойдалась на виноградних паростках, до неї підкралась
ненависниця й обрубала віти. Нокоміс упала на землю, в квітучу долину
Мусподе, й з часом народила „між лілеями, на моху” донечку Венону,
прекрасну, струнку й гнучку, з очима, як небесні зірки. Мати часто застерігала
її берегтись Меджеківіса. Та не прислухається молодість до застережень
старших, і одного вечора Меджеківіс підстеріг Венону, закохав її у себе, а потім
покинув разом із „сином милощів і смутку, сином Тайни” Гайаватою .
З туги Венона померла, а малюка зростила Нокоміс, розкриваючи перед ним
дивний світ легенд та прекрасної природи.
Коли бабуся розповіла юнакові про підступність Меджеківіса й смерть
Венони, серце Гайавати запалало гнівом, і він рушив на пошуки Володаря
Вітрів. З таємним острахом в душі зупинився молодий герой перед старим
батьком, а той згадав молодість, прекрасну Венону – і серце його сповнилося
радістю. У розмовах минали дні і ночі. Меджеківіс вихвалявся колишніми
пригодами й подвигами та безсмертям, а Гайаваті доводилося стримувати гнів.
Врешті терпець йому ввірвався, син пригадав батькові смерть матері, і
розпочався великий бій. Сам могутній Орел Війни піднявся з гнізда, сів на скелі
і з різким клекотом розпрострв крила над бійцями.
Через три дні Меджеківіс почав стомлюватися і поступився, запропонувавши
припинити боротьбу, бо був безсмертним і хотів лише перевірити звитягу і
хоробрість Гайавати. Перед розлукою батько наказав йому у всому допомагати
своєму народові й пообіцяв, що з часом розділить із ним своє царство.
Чимало подвигів здійснив Гайавата: переміг царя риб - величезного осетра
Міше-Наму й злого чаклуна Меджисогвона, який насилав на людей хвороби й
лихоманки; навчив народи вирощувати маїс і винайшов писемність. Слава його
швидко ширилася по землі .
Повертаючись після поєдинку з батьком Меджеківісом, Гайавата звернув до
країни Дакотів, для того, щоб купити наконечників для стріл. Найбільше йому
сподобалися гострі, як голки, наконечники з халцедону, кременя та яшми, що
виточив старий дакот, який усамітнено жив із донькою Міннегагою на рівнині.
Міннегага глибоко запала в душу Гайавати.
Та Нокоміс не хотіла, щоб онук одружувався з чужоземкою. Недослухаючись
до бабусиних порад, герой радісно пішов за коханою і не помилився – дівчина
відповіла йому щирою взаємністю.
Минуло багато безтурботних років, сповнених праці та полювання, спокою
та затишку домашнього вогнища. Проте щастя на землі не вічне, і ніхто не
може уникнути гірких втрат: помирають улюблені друзі Гайавати –
божественний співець Чайбайабос і добродушний силач Квазінд.
Настають важкі часи: люта зима сповила землю глибоким снігом, морози
скували ріки й озера, до поселень підкрався голод. Гайавата теж не зміг знайти
їжі для порятунку коханої дружини. Вона померла.
Настала весна, але туга не полишила серце Гайавати, він сумував за навіки
втраченою коханою.
Якось Ягу – хвалько і оповідач дивних історій – повідомив, що бачив у морі
величезну пірогу з бородатими воїнами, обличчя яких були пофарбовані в біле.
Всі сміялися із розповіді, лише Гайавата залишався серйозним. Справді, з часом
до поселення підплив човен із білими людьми. Гайавата привітно зустрів їх,
запросив до свого вігваму і щедро пригостив, посадивши на шкури горностаїв і
бізонів. Після урочистостей і келихів господарі й гості викурили Люльку Згоди
та присягнули на вічну дружбу. Уночі, коли стомлені гості поснули, Гайавата
став зі свого ложа і сказав Нокоміс, що йде назавжди.
Зрозумівши, що створення Ліги п’яти племен є вінцем його дій на землі,
Гайавата звертається до народів з промовою, сповненою мудрих порад,
наголосивши водночас, що йому час „здійнятися” у небеса. Він вийшов на
берег і сів у чарівний човен. Повітря сповнилося звуками божественної музики,
і вражені люди спостерігали, як човен почав підніматися вище й вище, аж поки
зовсім не зник в небесах.
Ось так завершився земний шлях посланця небес вчителя Гайавати.
Сьогодні індіанці Північної Америки практично втратили свою самобутність,
зробившись іграшкою в руках ділків туристичного бізнесу. Поема Генрі
Лонгфелло є своєрідною скарбницею пам’яті індіанського народу. Заслуга
поета полягає у скрупульозному зборі мовних, етнографічних та інших скарбів
культури і побуту багатостраждальних індіанських племен.
                                        Загальні відомості
За жанром «Пісня про Гайавату» - це епічна поема.
Епі́чна поема — один із різновидів поеми, в якій порушуються важливі
проблеми минулого, сучасного і майбутнього. Поема розгортається на основі
певних подій, має сюжет і чітко виражені характери.
Запис у зошит:
Епічна поема (грецьк. роіета — твір) — один із жанрів ліро-епосу; твір значного
обсягу (переважно віршований), у якому поєднуються епічні (зовнішній сюжет,
характери, оповідна форма) та ліричні елементи (авторські переживання, ліричні
відступи, розкриття внутрішнього світу героїв).
У творі Лонгфелло нема ліричних відступів, автор не виявив свого ставлення
до вчинків героїв. Поема складалася з 22 частин і післямови.



Домашнє завдання
Опрацювати матеріали лекції, прочитати перший розділ поеми Г. Лонгфелло «Пісня про Гайавату» («Люлюка Згоди»)



Тести за поемою Г. Лонгфелло «Пісня про Гайавату»
(пройти за посиланням)







Рей Дуглас Бредбері. Новела "Усмішка"

Завдання:вивчити біографію Р.Д.Бредберічитати й переказувати новелу;зрозуміти, що таке деградація людської цивілізації.аналізувати образ Тома та Джоконди.Нагадую! Вивчити Мацуо Басьо 4 хайку, виконати тест у зошиті.
Переглянути відео:https://www.youtube.com/watch?v=qa2Dkxlvfqw
https://www.youtube.com/watch?v=xyXXQpBmha8


Тест

1.Рей Бредбері -
а) англійський письменник;
б) американський письменник;
в) французький письменник
2.Жанр твору «Усмішка» -
а) повість; б) оповідання; в) новела
3. Черга на майдані зібралася…
а) о південь; б) зранку; в) увечері
4.Події, відображені в творі, відбуваються…
а) в минулому; б) в теперішньому; в) в майбутньому
5. Автор картини, яка стояла на майдані, -
а) Леонардо да Вінчі; б) Рафаель; в) Рембрандт
6. Картину знищували
а) без дозволу влади;
б) за дозволом влади;
в) за проханням місцевої влади
7. Дії мешканців над картиною можна назвати…
а) вандалізмом; б) анархією; в) демократією
8. Головний герой твору Том…
а) був сиротою; б) ріс у повній родині; в) мав тільки матір
9. Полісмени, які охороняли ділянку, мали стежити, щоб…
а) на картину не плювали;
б) не обливали картину водою;
в) не жбурляли каміння
10.Якими були люди на майдані?
а) брудними і бідними;
б) справжніми знавцями мистецтва;
в) цивілізованими і гуманними
11.Чому Том не зміг плюнути на картину?
а) вразила красою; б) не вмів цього робити; в) не дочекався черги
12. Більш за все люди ненавиділи…
а) війну; б) свята; в) все, що пов’язане з Минулим
Урок48 Р.Шеклі «Запах думок». Утвердження сили людського розуму у творі
1.Ознайомитись з біографією Р.Шеклі за посиланням:
·        https://www.youtube.com/watch?v=FiM5u3xN8CA  (інтерв'ю з письменником)
2. Подивитись презентацію до уроку Р.Шеклі «Запах думок». Утвердження сили людського розуму у творі (слайди №1-13)
3.Записати до зошита визначення понять «оповідання», «наукова фантастика» (слайди №14,15).
4. Встановити різницю в тлумаченні таких понять, як «фантастика», «фентезі»
5. Прочитати твір Р.Шеклі «Запах думок»
6. Створіть асоціативний ланцюжок  «Сила думки головного героя»
       Сила думки (Лерой Кліві) >> сів на З-М-22 >> не думати про пантеру >> думати про інше >> уявити себе самицею пантери >> уявити себе кущем >> уявити себе трупом >> уявити себе смолоскипом (в допомогу слайди презентації №17,18,19)

7. Визначити тему і ідею твору «Запах думки» (слайд №16)
8.Домашнє завдання: виконати тест, перейшовши за посиланням

Урок 49.  Роберт Шеклі "Запах думок".Духовне й фізичне випробування Кліві. Роздуми автора про майбутнє людини та людства.
1.     Активізація знань
2.З’ясувати значення поняття «телепатія», записати визначення до зошитів
3. Створити «Ланцюжок перетворень героя»:
·        подивіться на малюнки і згадайте в кого перетворювався Кліві за допомогою сили думки (презентація до уроку);
·        заповніть пропуски в таблиці:

Тварини
Уявні перетворення Кліві
Результат
Пантера

пантера-відступила
Вовки

вовки відскочили
Пантера і Вовки

Хижаки втратили інтерес
Стерв’ятники

У стерв’ятників з’явився апетит
Пантера і вовки

Пантера й вовки втекли
Всі тварини

Повна перемога над тваринним світом

Для довідок: пантера-самиця, кущ, змія, смолоскип, труп, пожежа, бурхливе полум’я.


4. Робота над схемою «Як працює думка Лероя Кліві?»
Соотнесіть події із станом героя:
1)    повна перемога над тваринним світом;
2)    хижаки втратили інтерес, проте птах почав клювати «стовбур»;
3)    у хижаків пропав апетит, проте у стерв’ятника він з’явився.


5. Асоціативне гроно
З перелічених якостей людей, виписати ті, що притаманні Кліві
Риси характеру героя – мужній, відповідальний (зберіг пошту), дисциплінований, сором’язливий, розумний, розвинена уява, грубий, спостережливий, винахідливий, запальний, сміливий, цілеспрямований, телепат, неохайний, хоробрий, відповідальний, уміє орієнтуватися в ситуації ( презентація слайд № 20)
6. Відповісти на запитання: «Завдяки чому Лерой Кліві виграє битву і залишається живим?»  
Подивитися буктрейлер до твору Роберта Шеклі "Запах думок"
(Завдяки силі людського розуму, силі людської думки: «Він боровся з цією планетою за її правилами і переміг... Так і мало бути. Хіба завдяки своєму розуму й умінню пристосуватися людина не була завжди і скрізь царем природи?»)
7. Домашнє завдання:
Порівняти героїв – Тома (Р.Бредбері «Усмішка») і Кліві (Р.Шеклі «Запах думки»)

Том (Р.Бредбері «Усмішка»)
Спільні ознаки
Кліві (Р.Шеклі «Запах думки»)

- Події майбутнього. Жертвами технічної катастрофи.
- Не скоряються обставинам і перемагають їх.
- Критичне ставлення до дійсності.
- Самовдосконалення.
- Уміння бачити не очима, а душею.
 - Уява, фантазія, розум.












Для довідок: дитина; дорослий; потрапив у незвичайну пригоду через аварію; потрапив у незвичайну пригоду добровільно;  діяв майже підсвідомо, підкоряючись натовпові; діяв свідомо, обмірковуючи кожен крок; рятує залишки культури; рятує власне життя; конфлікт: між героєм і світом (Том і натовп городян); конфлікт: Кліві та позаземна фауна; уособлює «майбутнє людства»; пересічна людина.
Урок 50 Астрід Анна Емілія Ліндгрен  "Міо, мій Міо". Основні відомості про життя  і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах
1.Ознайомитись  з біографією А. Ліндгрен
2.Переглянути відеоролик, присвячений життю і творчості  письменниці
3. Ознайомитись з найвідомішими творами письменниці
4. Прочитати твір А. Ліндгрен  "Міо, мій Міо"
подивитись за бажанням фільм "Міо, мій Міо"
5. З’ясувати значення понять «казка», «повість», «фентезі»
передивитись презентацію «Фентезі як жанр фантастичної літератури»
6.Виконати інтерактивну вправу: спростуй твердження "Так чи Ні"
7. Домашнє завдання: виконати тест за посиланням

Відповіді надіслати до 30.04.20

Урок 51  Астрід Анна Емілія Ліндгрен  "Міо, мій Міо". Образи головних героїв. Перемога добра над злом. Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен.
1. Актуалізація знань: передивитися буктрейлер  за посиланням
2. Подивитись презентацію  повісті-казки А. Ліндгрен «Міо, мій Міо»
3.Роздивитись  ілюстрації М.Брюханова до повісті-казки «Міо, мій Міо»
4.Скласти паспорт твору:
Жанр
Герої твору
Елементи сюжету
Тема
Ідея
Проблематика
Конфлікт

5.Передивитись презентацію до твору, виписати ідею твору та моральні цінності, що утверджуються в повісті-казці (слайди №14-15)
6. Розгляньте схему, розподіліть героїв твору за приналежністю до категорій «добро», «зло»
7.Розгадайте ребуси (зашифровані слова стосуються біографії А.Ліндгрен і героїв твору «Міо, мій Міо» )
8. Домашнє завдання: виконати тест, перейшовши за посиланням






Дистанційний урок №52
Тема : Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»
1.Ознайомтеся з життєвим та творчим шляхом К Нестлінгер. Перегляньте презентації
https://www.youtube.com/watch?time_continue=32&v=kF3aTF0LFkg&feature=emb_logo
2. Перегляньте  буктрейлер до твору  Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»

3.Прочитати твір  Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки»
4.Теорія літератури. Пригадайте, що таке повість, казка
5. За жанром твір  Крістіне Нестлінґер  «Конрад, або Дитина з бляшанки» є повістю-казкою. Визначте ознаки повісті, казки у творі.
6.Складіть анкету твору ( рік написання, жанр, головні герої проблематика).
7. Визначте складники сюжету твору.
8.Відеовікторина
 https://www.youtube.com/watch?v=aQS-OG3PmsA&feature=youtu.be


9. Підготуватися до обговорення проблемного питання: « Становлення Конрада у світі»


                               .Дистанційний урок № 53 

Тема: Крістіне  Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки».Незвичайність образу Конрада, риси його характеру.Конрад і його становлення у світі


1.Перегляньте експрес-урок з теми : " Крістіне  Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки». Незвичайність образу Конрада, риси його характеру".

2.Словникова робота. Опрацюйте значення слів ідеал,ідеальний, незвичайний.
http://sum.in.ua/s/nezvychajnyj

3. Виписати в зошити ті риси характеру, які були притаманні, на вашу думку, Конраду.
    Уважний, кмітливий, шкідливий, зарозумілий, самозакоханий, вихований, грубий, егоїстичний, старанний, розбишакуватий, розумний, дружелюбний, щирий, відвертий, песимістичний, мужній, мудрий, комунікабельний, спокійний, замкнутий, лихий, підступний, жорстокий, врівноважений, добрий, ласкавий, слабкодухий, радісний, серйозний, здібний, нервовий, люблячий.

  Віртуальна бесіда за запитаннями:
-         Хто з героїв повісті відіграв значну роль у житті Конрада? Доведіть свою думку прикладами з тексту.
-         Де, з ким і коли Конраду було найкомфортніше? А що дитині треба для того, щоб вона почувала себе так?
-         Чому не склалися стосунки у хлопчика з шкільними товаришами?
-         Чи бувають такі ситуації у вашому житті? Як ви з ними справляєтеся?
-         Чи можна вважати проблему стосунків учень – колектив(Австрія) актуальною і для українських школярів?
-         Чи все зробила вчителька пані Штайнц (повість «Конрад, або Дитина з бляшанки»)  для того, щоб новоприбулий учень почував себе у школі як риба у воді?
-         Як на вашу думку, авторка протиставляє у прочитаній нами повісті світ дітей і світ дорослих чи об’єднує їх? Обґрунтуйте свою думку.
-         Які риси характеру проявив Конрад у стосунках з названими батьками,
з Кіті,
з учителькою,
з шкільними товаришами,
з чоловіками з фабричної бригади?
5.Проблемне завдання. Знайдіть в образі ідеального Конрада негативні риси характеру.
6.Порівняйте образи Конрада та Чарлі Бакета із твору Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика».
   (  Спільне: обидва щирі, врівноважені, виховані, добрі, вміють дружити і любити, зразкові, милосердні, вносять сенс життя у світ дорослих, роблять його яскравим і незвичайним).
7.Проблемне запитання. Чи може дитина бути ідеальною? Доведіть свою думку на прикладі вивченої повісті.
8.Повторити матеріал з теми: "Образ майбутнього в літературі. Сучасна література". Підготуватися до контрольної роботи. 



Домашнє завдання на літо


7 клас

Билини і балади:
«Ілля Муромець і Соловей-Розбійник».
«Король Лір і його дочки».
«Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя).
Йоганн Крістоф Фрідріх ШИЛЛЕР. «Рукавичка».
Адам МІЦКЕВИЧ. «Світязь».
Роберт Льюїс СТІВЕНСОН. «Балада про вересовий трунок».
Історічне минуле в літературі:
Вальтер СКОТТ. «Айвенго».
Василь БИКОВ. «Альпійська балада».
Духовне випробування людини:
Джеймс ОЛДРІДЖ. «Останній дюйм».
Редьярд КІПЛІНГ. «Балада про Схід і Захід». «Якщо…».
Дружба і кохання:
Олександр ПУШКІН. «19 жовтня 1825 року».
Шолом-АЛЕЙХЕМ. «Пісня над піснями».
Олександр ГРІН. «Пурпурові вітрила».
Літературний детектив:
Едгар Аллан ПО. «Золотий жук».
Артур Конан ДОЙЛ. Оповідання про Шерлока Холмса («Пістрява стрічка», «Спілка рудих»).
Світова новела:
О. ГЕНРІ «Останній листок».
Герберт Джордж УЕЛЛС. «Чарівна крамниця».
Рюноске АКУТАҐАВА. «Павутинка».
Сучасна література (1-2 твори за вибором учнів і вчителя):
Айзек АЗІМОВ. «Фах».
Діана Вінн ДЖОНС. «Мандрівний Замок Хаула».
Корнелія ФУНКЕ. «Чорнильне серце».

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу