5 клас

Карантин



Прочитати твір    Л.Керролла "Аліса в країні див"

Виконати тестові завдання


Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див»

Тести

1.     Куди  впала Аліса у казці «Аліса в Країні Див»?
а) у вириту траншею;
б) в кролячу нору;
в) у колодязь

2.     В якому озері опинились казкові персонажі?
а) озері надії
б) озері сміху
в) озері сліз

3.     У яку гру грала Аліса, щоб обсохнути?
а) Гасай-Коло
б) Біжи – Квадрат
в) Співай-Трикутник

4.     Що у зовнішності Чеширського кота вражало найбільше?
а) гострі нігті
б) дивовижна посмішка
в) довга шерсть

5.     Від чого у будинку Герцогині не було чим дихати
а) через розсипаний перець
б) через отруйний газ
в) через відсутність квітів

6.     Куди потрапляє Аліса після відвідин Герцогині?
а) на крокет Королеви
б) на Божевільне чаювання
в) на Суд над Червоним Валетом

7.     Чим був цікавий годинник Зайця?
а) показував лише хвилини
б) показував лише години
в) показував лише дні

8.     У казці Сонька три сестри їли меляси, точили ляси та малювали вихиляси на букву:
а) А
б) Б
в) В

9.     Завдяки чому Аліса зменшилася вдвоє?
а) з’їла яблуко
б) з’їла шматочок гриба
в) з’їла кусень хліба

10.         Що використовували замість куль у  крокеті Королеви
а) їжаків
б) яблука
в) колеса

11.         Що використовували замість молотків у  крокеті?
а) страусів
б) пеліканів
в) фламінго
12.         Якою була улюблена фраза Королеви?
а) «Підняти голову»
б) «Відтяти голову»
в) «Схилити голову»
Тема: Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див» . Образ Аліси. Персонажі, які оточують героїню

              

Завдання

1.Охарактеризуйте у зошиті образ Аліси.Обгрунтуйте свою думку.       

 2. Виконайте вправи.


Людмила Федорова, викладачка світової літератури. СІК та сторінки зошиту до уроку. Льюїс Керролл, Аліса в Країні Див. Персонажі, які оточують Алісу


Людмила Федорова, викладачка світової літератури. СІК та сторінки зошиту до уроку. Льюїс Керролл, Аліса в Країні Див. Персонажі, які оточують Алісу

Тема: Марина Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці" 

Завдання. 
1.Переглянути урок за посиланням та виконати завдання 
https://yandex.ua/video/preview/?filmId=18010717243185135026&text=ютуб%20експрес%20урок%20за%20мариною%20цвєтаєвою%20книги%20в%20червоній%20палітурці&path=wizard&parent-reqid=1585813872364794-1792256344002048869704662-prestable-app-host-sas-web-yp-79&redircnt=1585814113.1
2. Аналіз поезії за посиланням 
http://ukrlitra.com/analiz-tvoriv-zarubizhnykh-pismennykiv/557-analiz-virsha-knyhy-v-chervonii-paliturtsi-tsvetaieva
Домашнє завдання. Опрацювати матеріали підручника стор. 259 - 263. Повторення: виконати завдання за посиланням https://learningapps.org/4912472



Тема: Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика"

Завдання:
1.Ознайомитися з біографією письменника за посиланням:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-tvoru-roalda-dala-charli-ta-shokoladna-fabrika-15097.html
2. Переглянути буктрейлер до твору 
https://скачатьвидеосютуба.рф/watch/ekGJsCeLrAc
3. Прочитати твір.


Тема:Роальд Дал "Чарлі і шоколадна фабрика". Зображення у творі реального та фантастичного

Завдання:
1.Опрацювати матеріали підручника на стор.267( персонаж, герой).Записати визначення у зошити.
2.Пригадати,що таке казка, повість( стор.29,74, 189).
3. За жанром твір Р. Дала " Чарлі і шоколадна фабрика" є повістю-казкою. Доведіть це . Визначте ознаки казки та повісті у творі. Запишіть у зошиті.
4.  Віртуальне інтерв'ю з учителем
Події у творі відбуваються у реальному та фантастичному світах. Що уявляє собою реальний світ? З ким ми зустрічаємось на початку твору? ( з родиною Чарлі)
Уся їхня родина - шестеро дорослих і малий Чарлі Бакет - мешкає в дерев'яній хатинці на краю великого міста.
Хатинка аж ніяк не була розрахована на стількох людей, і жилося їм там страшенно незручно. Мала вона всього дві кімнатки й однісіньке ліжко. Ліжко віддали чотирьом стареньким, бо вони ж такі кволі й утомлені. Такі втомлені, що ніколи й не злазили з ліжка.Дідунь Джо та бабуся Джозефіна лежали з одного кінця, а дідусь Джордж та бабуня Джорджина - з другого.Пан і пані Бакети спали з малим Чарлі Баке-том в іншій кімнатці, на матрацах на підлозі.Влітку це ще було сяк-так, а от узимку, коли по підлозі цілісіньку ніч віяли крижані протяги, ставало нестерпно.Вони й не мріяли купити кращу хату, чи хоч би ще одне ліжко, бо були дуже вбогі.

-Як ви думаєте, чому автор обирає імена з одним коренем «Джо»?
( об'єднання родини у горі і радості). До речі, значення цього кореня в англ. Мові - «Хай Господь дасть». Чи є символічним це значення для родини?
-Які стосунки були в родині?
Вони любили цього хлопчика. Чарлі був їхньою єдиною в житті радістю і вони цілісінькими днями чекали його вечірніх відвідин. Незрідка заходили й батьки Чарлі, ставали біля дверей і теж слухали розповіді стареньких. Отак щовечора на півгодини ця кімната сповнювалася щастям, а родина забувала про голод і холод.»
  • Хто є головним героєм? ( Чарлі)
  • Що ми можемо сказати про хлопчика? 
«Бакети, звісно, не вмирали з голоду, але всім їм - обом дідусям, обом бабусям, батькові Чарлі, матері Чарлі і особливо малому Чарлі - з ранку до ночі здавалося, що животи поприсихали до спин.
Чарлі було найгірше. І хоч батько з матір'ю часто за обідом чи вечерею віддавали йому свої порції, та хлопцеві все одно було мало, бо він ріс. Чарлі страшенно кортіло чогось ситнішого й смачнішого за капусту з капусняком. А понад усе він хотів... ШОКОЛАДУ.»

«Йдучи вранці до школи, Чарлі бачив у вітринах крамничок цілі стоси величезних шоколадних плиток. Він зупинявся й дивився на них, притискаючись носом до скла і стікаючи слиною. Щодня він бачив, як інші дітлахи виймали з кишень шоколадні цукерки й пожадливо їх поглинали, і це, звичайно, була для нього велика мука.»

«Але я ще не сказав вам про одне лихо, що мучило малого шоколадолюба Чарлі понад усе. Воно докучало йому набагато більше, ніж якесь там споглядання шоколадних плиток у вітринах крамниць чи поїдання іншими дітьми шоколадних цукерок просто перед його носом.
Гіршої муки годі було уявити: У цьому місті, майже біля самої хатинки, де мешкав Чарлі, стояла ВЕЛИЧЕЗНА ШОКОЛАДНА ФАБРИКА!
Ви собі уявіть!»
-Як Чарлі відносився до шоколаду?
«Чарлі Бакет міг відчути смак шоколаду єдиний раз на рік, на свій день народження. Уся родина заощаджувала для цього гроші і, коли наставав знаменний день, Чарлі з самісінького чудесного ранку дарували невеличку шоколадну плиточку. І щоразу він акуратно ховав цю плиточку в спеціальну дерев'яну коробочку і зберігав її, ніби вона була зі щирого золота. Кілька наступних днів не смів до неї навіть торкатися - тільки дивився. Коли ж урешті не витримував, то віддирав з куточка манюсінький шматочок паперової обгортки, щоб визирнув манюсінький шматочок шоколаду, а тоді відкушував звідти манюсіньку крихточку - аби тільки відчути цей чудесний солодкий смак, що поволі розтікався по язиці. На другий день відкушував ще одну крихточку, а тоді ще і ще. Отак Чарлі примудрявся розтягти десятицентову плиточку шоколаду більш як на місяць.»
  • Чому Р.Дал постійно наголошує на слові «Манюсінький» ? (мало радості у житті дитини).
  • Хто також є представниками реального світу?
( Родини щасливчиків, які отримали «Золотий квиток» :родина Августуса Глупа, родина Віолети Борегард, родина Веруки Солт,
-Хто ж ці діти? Але, знову кожне ім'я було обране автором не випадково.
Створюючи своїх персонажів, Р. Дал намагався не лише підібрати для них імена та прізвища, але і тим самим підкреслити певну рису характеру чи зовнішності.
Августус Глуп – жадібний та ненажерливий хлопчик, «їжа – його улюблене заняття». Тому, обираючи прізвище для дев’ятирічного хлопчика, що був надміру повним і надто багато їв, письменник підбирає слово
gloop, що в перекладі з англійської означає в’язка маса, безформна речовина.

Верука Солт – розпещена дівчинка із родини власника фабрики по переробці горіхів, звикла до того,щоб усі її забаганки тут же виконувалися. В перекладі з англійської мови verruca означає бородавка. Дане слово викликає тільки негативні асоціації. Саме такі характеристики і створюють образ дівчинки: вона завжди вередує, потребує надмірної уваги до себе.
Віолета Борегард – дівчинка, що постійно жує жуйку, встановила світовий рекорд – жує одну жуйку впродовж трьох місяців. В перекладі з англійської violet має значення: фіалка, фіолетовий колір.

Майк Тіві – хлопчик, що з ранку до вечора дивиться телевізор, любитель гангстерських бойовиків. З англ. «TV»
Чарлі Бакет – головний герой повісті. Чарлі – «благородний король».
-Чим відрізняються діти від Чарлі? ( поведінкою, характером, статусом)
-Чи можна сказати, що вони живуть в різних світах? ( Такі реалії життя. Є бідність, є багатство
  • Такий же світ показаний нам паралельно світові реальному?
(Світ Шоколадної фабрики)
Хто ж виявився таємничими працівниками фабрики? (Умпа- лумпи )
  • Чому саме умпа-лумпи є працівниками? Яка їх роль в тексті?
Умпа-лумпи є представниками природніх моральних цінностей, вони оспівують у творі якості Добра людини, а засуджують якості Зла.
- Чию думку висловлюють умпа-лумпи?
  • За подіями на фабриці ми можемо сказати, скільки місця займає фабрика ? Чи реально відвідати всі цехи за 1 день? (час і простір необмежений)

5.Виконайте завдання 
Літературний диктант
(перевірка знання тексту)

1.    Найбільша мрія Чарлі? 2.      Хто першим знайшов золотий квиток?
3.      Який рекорд встановила Віолетта Бьюргард?
4.    Скільки дітей і дорослих відвідало фабрику Віллі Вонки?5.    Хто працював на цій загадковій фабриці?
6.    Чим закінчилася екскурсія фабрикою для Веруки Солт?

7. З чого була зроблена улюблена яхта Віллі Вонки? 

 8. Які незвичайні властивості мала нова жуйка Вонки?       9. Яких вітамінів не було у супервітамінізованому шоколаді Віллі Вонки?      10. Чим був незвичайний ліфт, що пересувався шоколадною фабрикою?       11. Що отримав Чарлі у подарунок від містера Вонки?    


   12.  Про що кожного разу співали умпа-лумпи?

6.Виконати завдання до29.04.20.



Тема: Р. Дал "Чарлі ішоколадна фабрика". Художні образи твору Завдання:

1.Характеристика образів твору

Авґуст  Ґлуп

Авґуст є першим щасливчиком, який потрапив до шоколадної фабрики. Це товстий, ненажерливий, жадібний хлопчик. Ось як він сам охарактеризував себе: «Я дуже люблю поїсти, особливо шоколад. Мені його завжди мало. Добре, що я знайшов золотий квиток і поїду на шоколадну фабрику — там справжня шоколадна річка. Ох, яка смакота! Я там наїмся…».

Август дуже гладкий, постійно їсть та не може вгамувати свій голод. Звісно, йому не вистачає розсудливості. Він повинен менше їсти, особливо солодощів, вести здоровий спосіб життя та цікавитись ще чимось, окрім їжі.

Авґуст Ґлуп, як вже було відзначено, першим знайшов золотий квиток. Першим він і вибув з загадкового змагання Віллі Вонки, оскільки звалився у шоколадну річку. Це розпещений хлопчик. Хоча обжерливість і нерозсудливість — це його єдині пороки, на відміну від інших учасників. Кругозір Авґуста настільки малий, що обмежується тільки помислами про їжу. Він не може навіть хоч трохи передбачити наслідки своїх вчинків.
Крім того, цей хлопчик дуже безпорадний. Він у всьому залежить від своїх батьків.
 Віолетта Бореґард
Це  нахабна дівчинка, яка стала чемпіонкою з жування жуйок. Її власний рекорд у жуванні однієї жуйки — три місяці підряд. Віолетті подобається чіпляти жуйки на стільці, кнопки ліфтів тощо. Вона впевнена, що переможе всіх, в чому її підтримує і наставляє мама.
Віолетта — сильна й амбітна спортсменка, що зібрала всі призи, які тільки можливо. Звичайно, все це обумовлено не її власними бажаннями, а бажаннями її матері. Остання, попри власну амбітність, за все своє життя завоювала лише один приз за обертання жезлами.
Мати наполягає на тому, що бути чемпіоном і завойовувати перші місця — це найголовніше в житті. Іншими словами, вона дає зрозуміти, що якщо Віолетта не буде так робити, то вона не буде її любити. Для матері Віолетти дуже важливо пишатися своєю дочкою. Вона не готова приймати її такою, яка вона є. Це видно, коли Віолетта з’їдає жуйку (по суті, на догоду своїй матері, ризикуючи власним здоров’ям) та перетворюється на ожинову кулю. В цей момент можна побачити відразу та зневагу на обличчі в її матері, огидну гримасу сорому.
 Верука Солт
Це вередлива, заздрісна, нахабна дитина. Вона має багатого батька, який робить для своєї дочки все, що та забажає. Щоб виконати забаганку Веруки й знайти золотий квиток, він купив мільйон шоколадок.
Верука — маленька, обділена любов’ю дівчинка, вона нещасна та самотня, хоча на перший погляд це не дуже помітно. Річ у тому, що батьки, замість того, щоб голубити свою дочку, проводити з нею час, цікавитися її переживаннями, внутрішнім світом, віддають перевагу зовнішнім проявам любові. Вони відкуповуються від дочки дорогими подарунками, оскільки є заможними людьми, живуть у достатку та можуть собі це дозволити.
Майк Тіві
Це дивний хлопчик, який володіє певними знаннями, проте є неввічливим, агресивним та злим. Він дуже любить дивитися телевізор та грати у комп’ютерні ігри, замість того щоб жити цікавим та різноманітним життям.
Майк — дуже освічена та розвинена дитина. Він  має широкий кругозір, здатний вирішувати складні математичні завдання. Стверджують, що вся його тяга до насильства — через регулярний перегляд телевізора.  Майк регулярно ставав свідком сцен насильства . В результаті Майк зганяє агресію, яка накопичилася в нього, на всьому, що тільки може знайти. Крім того, йому властива якась інтелектуальна зарозумілість. Можливо, він у глибині душі сподівається, що в майбутньому зможе захистити себе своїм інтелектом, який, на щастя, ніхто й ніщо не змогло забити.
Чарлі Бакет — головний герой твору
Це єдиний позитивний персонаж серед володарів щасливих золотих квитків, улюбленець письменника та читачів казки. Родина хлопчика дуже бідна, проте дружна та добра. Чарлі можна охарактеризувати безліччю приємних слів: чуйний, вихований, терплячий, щедрий, безкорисливий, не жадібний, люблячий свою родину, турботливий, невимогливий, уважний, чемний, витривалий, дисциплінований тощо.
Чарлі — власне, головний герой фільму. Він не володіє ані розумом Майка, ані амбітністю Віолетти, ані чарівністю Веруки. Весь його образ як ніби говорить про смирення. Про те, що він ні на що не сподівається та буде стійко приймати всі удари долі. Можливо навіть, отримуючи якесь приховане задоволення. Він дуже невибагливий і готовий жертвувати собою завжди та при будь-яких обставин. При цьому він має дещо, що дуже сильно притягує до нього Віллі Вонку. Що це? Річ у тому, що, попри  бідність, Чарлі зростав у любові. Його батьки приймали його беззастережно, безумовно, раділи кожному його прояву, цікавилися ним і його внутрішнім світом. Одним словом, вони щиро й безоглядно любили свого сина. І тим самим передали йому головне багатство, яке в підсумку допомогло йому зірвати джек-пот.
2. Виконати тести
https://naurok.com.ua/test/roald-dal-charli-i-shokoladna-fabrika-6091.html

3..Виконати завдання до 04.05.2020.




Тема:Пауль Маар "Машина для здійснення бажань,або Суботик повертається в суботу"



Завдання:
1. Перегляньте експрес-урок
https://yandex.ua/video/preview/?filmId=17666442287523265503&text=ютуб%20експрес%20урок%20по%20пауль%20маар%20машина%20для%20здійснення&path=wizard&parent-reqid=1588584913321889-446328959711663258100121-production-app-host-vla-web-yp-107&redircnt=1588585200.1

2.Опрацюйте матеріали підручника на стор.285-287.
3.Прочитати твір  Пауля Маара  "Машина для здійснення бажань,або Суботик повертається в суботу"

Тема:Пауль Маар "Машина для здійснення бажань,або Суботик повертається в суботу"

Завдання:
1. Перегляньте експрес-урок
https://koliganka.jimdofree.com/відеоматеріали/додаткові-матеріали/5-клас/
2. Перегляньте експрес-урок
https://koliganka.jimdofree.com/відеоматеріали/додаткові-матеріали/5-клас/
3.Опрацюйте таблицю «Реальне і фантастичне у творі».

РеальнеФантастичне
Світ людей: Пляшкер, Вівторакус, МорквенРудоволосе створіння, яке з’їдає дроти і здійснює бажання
Кожна людина має безліч бажань і хоче, щоб вони здійснилисяЧарівні сині цятки на обличчі Суботика
Вівторакус любить тварин і птахівМашина для здійснення бажань
В житті люди можуть сваритися і миритисяЯблуня серед кухні, шкафи з вареними спагеті і соком
Людина – істота, яка часто помиляєтьсяВіртуальне переміщення грошей з банку в кімнату Пляшкера
Люди поділяються на добрих і не дуже, на розумних і не дужеСилою думки і бажання опинитися на безлюдному острові
Більшість людей визнає свої помилкиЗаміна пишного обіду на підгорані ковбаски нехорошим людям
Чудеса людина творить своїми рукамиПоява і зникнення предметів завдяки силі думки і фантазії

4.Охарактеризуйте образ Суботика. Обгрунтуйте свою відповідь.
5. .Виконайте завдання
https://learningapps.org/watch?v=pqid4hboa17
6.Повторити матеріал, починаючи з творчості Л. Керролла. Підготуватися до контрольної роботи.

Домашнє завдання на літо


6 клас

Міфи народів світу:
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Міфи про Геракла (1-2 міфи). Дедал і Ікар. Нарцис. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка. Деметра і Персефона (3-4 за вибором учителя).
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи (2-3 за вибором учителя).
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет (1-2 за вибором учителя).
Мудрість байки:
ЕЗОП. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і Лисиця», «Мурашки й Цикада» 
Іван КРИЛОВ. «Квартет», «Бабка і Муравель», «Вовк і Ягня»
Пригоди і фантастика:
Ж. ВЕРН «П’ятнадцятирічний капітан»..
Чарльз ДІККЕНС. «Різдвяна пісня в прозі».
Микола ГОГОЛЬ. «Ніч перед Різдвом».
Людські стосунки:
Антон Павлович ЧЕХОВ. «Хамелеон», «Товстий і тонкий».
Джек ЛОНДОН. «Жага до життя».
Володимир КОРОЛЕНКО «Сліпий музикант».
Поетичне бачення світу:
Мацуо БАСЬО. Хайку.
Роберт БЕРНС. «Моє серце в верховині…».
Генрі ЛОНГФЕЛЛО. «Пісня про Гайавату".
.Образ майбутнього в літературі:
Рей Дуглас БРЕДБЕРІ. «Усмішка».
Роберт ШЕКЛІ. «Запах думок».
Сучасна література (1-2 твори за вибором учнів і вчителя) :
Астрід Анна Емілія ЛІНДҐРЕН. «Міо, мій Міо».
Міхаель Андреас Гельмут ЕНДЕ. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».
Крістіне НЕСТЛІНҐЕР. «Конрад, або Дитина з бляшанки».


Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу